Tak perlu kata begitu.

Kenapa? 
Terguris hatiku ini dengan katamu.
Tak mungkin aku boleh lupa kata-katamu.
Sekali lagi kau lontarkan sesuatu yang tak ingin aku dengar.
Pedih. Tahukah kau betapa sakit hati ini? 

Kenapa?
Air mata mula nak bergenang.
Menahan ia jatuh. 
Apa salahku?
Beginikah layananmu sahabat?
Maafkan aku. Aku lupa.
Lupa kerna kau jua manusia biasa yang bisa melakukan salah.
Kuingatkan diri ini dengan kata itu.

Kenapa?
Bukan bermaksud aku ingin katakan begitu sahabat.
Kalau menghantar pesanan ringkas sudah memadai.
Pantas jari jemarimu menghantar.
Tidak terfikirkah kau sahabat?

Diam. Hatiku berombak sedih.
Tidak mengapalah. Aku faham. Mungkin kau tidak sengaja.
Aku maafkan kau. Aku tak layak menghukum kau begitu.
Aku bukan tuhan. Tak selayak melakukan sebegitu.
Hati Aku hancur. Macam terbelah. Terkesima melihat penyataan itu.

Sebak hati ini...

0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © Selimut kehidupan